برگزاری هیئت‌های تجاری برای
شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور
در راستای حضور در بازارهای بین‌المللی

در بررسی تعدادی از شرکت‌هایی که در یکسال اخیر درگیر مذاکرات B2B بوده‌اند، 78% اعلام کرده‌اند علیرغم علاقمندی اولیه، مذاکره به نتیجه نرسیده است. مهم‌ترین دلایل شکست در مذاکرات تجاری معمولاً شامل این موارد می‌شوند:‌

  • محدودیت در دسترسی به سرنخ‌های تجاری واقعی
  • عدم آشنایی با ادبیات و مقدمات مذاکرات بین المللی
  • انتقال حس غیر حرفه‌ای بودن به دلیل ورود ناصحیح به مذاکره
  • نبود دسترسی به پلتفرم‌های کسب و کار B2B
  • هزینه‌بر بودن و پیچیدگی پیگیری
  • تصویر تیره همکاری تجاری با شرکت‌های ایرانی به واسطه تحریم‌ها

کانال‌هایی که می‌توان برای شروع مذاکرات متصور بود:‌

  • حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی
  • حضور در هیئت‌های تجاری به منظور برگزاری نشست‌های B2B
  • سرنخ یابی اینترنتی و برقراری ارتباط از طریق مکاتبات آنلاین
  • حضور مستقیم در بازار هدف به منظور عرضه کالا
  • شرکت در مناقصات بین‌المللی

برگزاری هیئت‌های تجاری

اهم موانع و مشکلات موجود با انتخاب شیوه فروش در قالب برگزاری نشست‌های B2B‌ در هیئات تجاری را می‌توان در سه گروه اصلی طبقه‌بندی کرد:

قبل از اعزام هیئت

از 3 ماه قبل تا اعزام هیئت

  • برنامه نامشخص
  • شناخت مبهم از بازارهای هدف
  • مشکل در شناسایی و ملاقات‌ با سرنخ‌های اصلی و معتبر

حین برگزاری مذاکره

روزهای برگزاری نشست B2B

  •  
  • مشکل در برگزاری صحیح جلسه مذاکره
  •  

پس از مذاکره

تا یک سال پس از مذاکره

  • مشکل در پیگیری
  • مشکل در حصول نتیجه به دلیل تحریم‌ها
  •  

خدمات ما

بررسی بازار هدق برای هر بخش
تهیه گزارش تشریحی از شناخت بازار برای هر بخش از بازار هدف
شناسایی سرنخ‌های بالقوه بازاریابی (MQL) برای هر بخش/محصول
شناسایی و ارتباط با افراد و شرکت‌های معتبر و مورد نظر
تنظیم جلسه با سرنخ‌های بالقوه بازاریابی (MQL) ها
تلاش برای تنظیم ملاقات سرنخ‌های بالقوه بازاریابی (MQL) ها با شرکت‌های ایرانی
توانمند سازی فردی
آموزش اصول، فنون و آداب مذاکرات تجاری/ بهبود تصویر حرفه‌ای و شغلی مذاکره کننده
توانمندسازی محتوایی
بازنگری و بهبود محتوای بازاریابی / بازنگری و بهبود محتوای مورد نیاز برای مذاکره
پیگیری مذاکرات مثبت
پیگیری نتایج مذاکرات تا حصول نتیجه (پذیرش یا بسته شدن پرونده مذاکره) / تسهیل ارتباطات بین‌ سازمانی
تبدیل سرنخ بالقوه بازاریابی (MQL) به سرنخ بالقوه فروش (SQL)
تبدیل سرنخ بالقوه بازاریابی (MQL) های جدی به سرنخ بالقوه فروش (SQL) و آماده سازی سازمان مقابل جهت انعقاد قرارداد یا تفاهم‌نامه
انعقاد قرارداد یا تفاهم‌نامه
مشاوره حقوقی / تنظیم قرارداد یا تفاهم‌نامه نیابتی به واسطه تحریم‌ها/
تبادل تفاهم‌نامه تجاری (MOU) ، سند محرمانگی اطلاعات (NDA)‌ و ...

بسته پیشنهادی ما

ایجاد فرصت صحیح برای شروع مذاکره B2B

مدیریت صحیح ارتباطات تا حصول نتیجه

برقراری صحیح ارتباطات بین‌المللی (بستر برگزاری جلسه آنلاین بین‌المللی، خط تلفن معتبر بین المللی و ...)

آموزش

  • زبان تجاری برای Presentation, Correspondence, Negotiation, Telephoning
  • بکارگیری ابزارهای روز جهت بازاریابی B2B بین‌المللی
  • ادبیات تجارت بین‌الملل
  • شناخت مفاهیم حقوقی و تأثیر آنها در روند مذاکرات تجاری

کمک به انعقاد قرارداد

  • مشاوره مالی و مالیاتی
  • انعقاد قرارداد نیابتی به دلیل محدویت‌های ناشی از تحریم
  • کمک به عقد قرارداد، مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد

در صورت علاقه به همکاری فرم زیر را تکمیل نمایید

اطلاعات رابط

اطلاعات شرکت
آدرس