نشست تجاری ایران – اروپا برگزار شد

رویداد آنلاین ایران و سه کشور اروپایی حوزه DACH یعنی آلمان، سوییس، اتریش در تاریخ 6 تا 8 مرداد بین شرکت‌های نرم افزاری ایرانی در حوزه‌های تخصصی کلان داده، هوش تجاری، هوش مصنوعی و نرم افزارهای سازمانی و شرکت‌های مقابل برگزار شد

در این رویداد 135 جلسه آنلاین برنامه ریزی شد که 127 جلسه با موفقیت برگزار شد.

با توجه به شرایط خاص اقتصادی حاکم بر جهان ناشی از همه گیری ویروس COVID-19، نشست تجاری ایران- اروپا به صورت مجازی برنامه ریزی شد.

از بین بیش از 150 شرکتی که علاقه اولیه نشان داده بودند، جمعا 56 شرکت ثبت نام اولیه نمودند.
در مرحله بعد سعی شد با راهنمایی اولیه شرکت‌ها، آنهایی که میتوانند در این نشست شرکت نمایند شناسایی و اعلام شوند. که نتیجتا 28 شرکت در برای حضور در نشست انتخاب شدند.

با هریک از شرکت‌ها حداقل یک جلسه یک ساعته برای بررسی آنچه قرار است شرکت ارایه دهد و نیز شناخت محصولات و خدمات شرکت‌ها انجام شد.

پیش از رویداد در یک جلسه 16 ساعته، هر شرکت محتوای خود را برای تیم توانمند ساز رایتون و نیز سایر شرکت‌ها پرزنت نمودند تا هر شرکت هم اشکال پرزنت نهایی خود را بداند و هم سایر شرکت‌ها از این موارد استفاده نمایند.

کارگاه محتوای حرفه ای توسط عماد قائنی مدیر توانمندسازی رایتون برگزار شد.

کارگاه اصول حرفه ای گری در تعاملات بین المللی به بررسی نحوه تعامل صحیح با شرکت‌های بین المللی میپرداخت با مشارکت ILIA Academy و توسط آقایان حسین نبوی و Marlon Jouneman برگزار شد. بخشی از این نشست به طور خاص به مشکلات ارتباطی ایرانیان و آلمانی‌ها در تجارت و راه‌های غبله بر آن تخصیص یافت.

کارگاه نگاهی به صنعت IT در آلمان: چالش‌ها و فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی

کارگاه چگونه یک نشست تجاری موفق داشته باشیم توسط مسعود حسنی، مدیر عامل شرکت توسعه صادرات و تبادل فناوری ریتون برگزار شد و به بررسی بایدهای پیش، حین و پس از شرکت در نشست تجاری پرداخت.

در  مرحله تناظریابی که تقریبا از یک هفته پس از آغاز کمپ آغاز شد، پس از تهیه سایت و بروشور معرفی شرکت‌های ایرانی حاضر در نشست، رویداد در سایت‌های معتبر آلمانی ثبت شد

جهت تناظریابی دقیق‌تر، با کمک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آلمان، ابتدا انجام این رویداد به تمام سازمان‌های اصلی متولی در آلمان اطلاع رسانی شد.
همینطور طی مذاکره انجام با انجمن‌های تخصصی معتبری مانند انجمن هوش مصنوعی آلمان، IHK شهرهای فرانکفورت، کاسل، بیله فیلد نسبت به اطلاع رسانی داخلی نیز اقدام نمودند.

در تصویر زیر تقسیم بندی شرکت‌ها بر اساس کشور مشخص شده است

با توجه به اینکه رویداد در سه روز متوالی از 6 تا 8 مرداد برگزار شد، فرایند اجرا از 5 تا 10 مرداد ادامه پیدا کرد.

در برنامه ریزی اولیه، ظرفیتی معادل 120 جلسه را پیش‌بینی شده بود.
به دلیل استقبال بالا نهایتا ظرفیت کل رویداد، به 164 جلسه افزایش یافت.

سایت نشست به آدرس https://events.rhyton.de/iran-dach/ در اختیار است.