نشست B2B Software Days 2021 برگزار گردید

رویداد آنلاین B2B Software Days 2021 از تاریخ 20 تا 22 اردیبهشت ماه 1400 (به مدت 3 روز کاری) با حضور 212 شرکت‌ کننده دانش بنیان و خلاق ایرانی در حوزه‌های تخصصی نرم افزار و حدود 2000 شرکت و سرمایه گذار خارجی با هدف شناسایی همکار تجاری یا جذب سرمایه برگزار شد.
در این رویداد طی 3 روز، جمعا 217 جلسه تخصصی، 24 کارگاه آموزشی و 8 سخنرانی برگزار شد.

ششمین نشست دوسالانه Software Days 2021 با همکاری دولت اتریش و سوئد از تاریخ 20 تا 22 اردیبهشت 1400 برای نخستین بار به صورت آنلاین برگزار ‌شد که منجر به بهره برداری حداکثری شرکت‌های ایرانی از این رخداد بین المللی شد.
این نشست یکی از معتبرترین نشست‌های صنعت نرم افزار در اروپا است که هر دوسال شرکت کنندگان زیادی را از کشورهای مختلف به خود جلب می‌کند.

شرکت ریتون دسترسی ادمین جهت شرکت کنندگان ایرانی را نیز اخذ نمود تا حضور شرکت‌های ایرانی به شکلی موثر امکان پذیر باشد.

با توجه به ناشناخته بودن ابعاد خدماتی که ارایه می‌شد، یک وبینار معرفی رویداد جهت افرادی که علاقمندی اولیه را نشان داده بودند نیز برگزار شد.

برای مشاهده فیلم این وبینارها به آدرس https://www.aparat.com/v/OaVHZ مراجعه شود

در مجموع با ثبت نام 212 ایرانی، در بین 2319 ثبت نام از سایر کشورهای دنیا، ایران بعد از میزبان (اتریش) پررنگ ترین حضور را در نشست رقم زد که برای یک نشست تخصصی بسیار جالب توجه است.

کارگاه مذاکره حرفه ای برای جذب پارتنر تجاری برای آشنایی بیشتر شرکت‌ها با فرایند جذب شریک تجاری طراحی شد و با استقبال خوب شرکت ها نیز مواجه شد. در این کارگاه مسعود حسنی (مدیر عامل) و عماد قائنی (مدیر توانمند سازی) از توسعه صادرات و تبادل فناوری ریتون به تشریح بایدهای مذاکره تجاری و چرخه انجام مذاکره برای جذب همکار تجاری پرداختند.

فیلم این کارگاه در آدرس زیر در دسترس است:
https://www.aparat.com/v/XgVtI

برای آمادگی هرچه بیشتر شرکت‌ها، فرصتی با عنوان Demo Day ایجاد شد. در این فرصت، هر شرکت همانگونه که قرار است برای شرکت‌های خارجی ارایه نماید، فرصت میابد تا برای مربیان ریتون دمو کند.

 

در نشست Software Days، بخش های مختلفی جهت استفاده دیده شده بود که شرکت‌های ایرانی متناسب با علاقه خود در آن‌ها حضور یافتند

با توجه به برگزاری 24 کارگاه و 8 سخنرانی کلیدی که به صورت موازی برگزار می‌شد و نیز درخواست شرکت‌ها مبنی بر استفاده از محتوای ارایه شده طبق هماهنگی انجام شده با مجری اتریشی نشست، تمام سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها به صورت موازی (و انحصاری) توسط ریتون ایران مستقیما باز نشر شد

با توجه به اینکه امکان ثبت نام در نشست از همه کشورهای جهان و بدون هیچگونه پالایشی در تخصص وجود داشت، عملا تناظریابی تخصصی در نشست کار بسیار دشواری شد.

پس از تناظریابی یا جستجوی شرکت‌های مقابل، هر کاربر نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمود.

برگزاری 217 جلسه 15 دقیقه ای بین طرفین از رخداد های مهم این نشست بود.

در این نشست 76 کشور جهان حضور داشتند که ایران پس از میزبان بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده است. میزان مشارکت کشورها به شرح زیر بوده است:

مهمترین دستاورد این نشست، دیده شدن بیشتر شرکت های ایرانی در یکی از نشست‌های مهم صنعت نرم افزار بود که بعضا توسط برگزارکنندکان به سونامی ایرانی تعبیر می‌شد

با حضور تعداد قابل توجهی سرمایه گذار، شرکت های ایرانی فرصت لازم برای مذاکره با سرمایه گذارانی را از کشورهای مختلف به دست آوردند

تقریبا 80% شرکت‌ها با هدف پارتنریابی در این نشست حضور یافتند

نشست Software Days 2021، با حمایت مادی ”معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری“ و حمایت معنوی ”وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات“ و پشتیبانی ”مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری“ ”سازمان فناوری اطلاعات ایران“ و ”ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی“، ”سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش“ و ”اتاق بازرگانی ایران اتریش“ و با تلاش شبانه روزی یک ماهه تیمی 12 نفره از شرکت ”توسعه صادرات و تبادل فناوری ریتون“ برنامه ریزی و اجرا شد.

سایت اختصاصی software days به آدرس https://events.rhyton.de/softwaredays2021