حضور رایتون و زیرمجموعه‌ها در نمایشگاه نفت و گاز آسیا (OGA2019) در کوالالامپور-مالزی

نمایشگاه  OGA 2019 هر ساله 18 تا 20 ژوئن در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی و در مرکز همایش‌های این شهر، برگزار می‌شود  و به عنوان بزرگترین نمایشگاه نفت و گاز حوزه ASEAN شناخته می‎‌شود. این امر موجب شده است این نمایشگاه به بازاری منطقه‌ای به خصوص برای پروژه های نفت و گاز مالزی، فیلیپین، سنگاپور و برونئی تبدیل شود. حضور Petronas به عنوان یکی از 10 شرکت بزرگ نفتی به عنوان متولی نمایشگاه موجب شده است بزرگان نفت و گاز منطقه نیز در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

هفدهمین دوره این نمایشگاه، در فضایی به مساحت 20 هزار متر مربع، با حضور 2000 شرکت از 60 کشور جهان برگزار شد.

در این دوره از نمایشگاه 23000 نفر از نمایشگاه بازدید کردند و 11 کشور دارای پاویون رسمی در نمایشگاه بودند، که جای خالی پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه احساس می‌شد.

این نمایشگاه با شعار توسعه سرمایه گذاری و گردش سرمایه در صنعت نفت و گاز توسط وزیر سرمایه گذاری مالزی به نیابت از ریاست جمهوری این کشور افتتاح شد.

با بررسی شرایط مختلف، نظرخواهی از برگزار کنندگان نمایشگاه و نیز بررسی اهداف رایتون تصمیم گرفته شد غرفه رایتون در صورت اخذ مجوز در پاویون آلمان قرار گیرد. گه خوشبختانه با رایزنی انجام شده تاییدیه این امر اخذ شد و علاوه بر آن پیش از نمایشگاه مجوز استفاده از Made in Germany برای محصولات نیز دریافت شد.
با توجه به وجود دفتر منطقه ای در نایروبی و همینطور وجود نماینده انحصاری، از پیش از نمایشگاه جلسات متعددی در نمایشگاه تنظیم شده بود که موفق به برگزاری بیش از 50 جلسه در داخل نمایشگاه شدیم.

پس از نمایشگاه نیز جلسات متعددی در سازمان‌های عمدتا دولتی کنیا برگزار شد.

 

یکی از مهمترین فرصت‌های کاری ایجاد شده در نمایشگاه مالزی، دعوت به منزل سفیر آلمان در مالزی و شرکت در مراسم آشنایی صنعتگران آلمانی با افراد تاثیر گذار نفت و گاز مالزی بود. در این مراسم که به صرف شام در منزل سفیر آلمان برگزار شده بود بیش از 50 نفر از مدیران شرکت‌های بزرگ مالزی نیز دعوت بودند که فرصت بسیار خوبی برای ایجاد ارتباطات کاری به وجود آورد.

همچنین مدیران اتاق بازرگانی آلمان در مالزی نیز در این جلسه سعی در ایجاد ارتباطات کاری بین شرکت های المانی با شرکت های مالزی داشتند.

همچنین در روز سوم نمایشگاه سفیر آلمان به همراه تیمی 20 نفره از مدیران اقتصادی آلمان ضمن حضور در پاوین آلمان، به طور خاص از دستاوردهای 5 شرکت از جمله رایتون بازدید نمودند. متقابلا قول همکاری‌های ایشان و نیز ایجاد همکاری های سه جانبه بین رایتون، سفارت آلمان در مالزی و سفارت آلمان در تهران اخذ شد.

پس از نمایشگاه، قررادادهای همکاری با دو شرکت مطرح مالزی و یک شرکت نفت و گاز برونئی در مورد همکاری‌های آتی منعقد شد.